U10 og U12 pigerne til Madsby Cup

10. juni 2019 kl. 14:05

Fodboldpige tur med Svaneke IK og RIK til Madsby cup

Svanekes seje og dygtige fodbold piger rejste samme med pigerne fra RIK, til Madsby cup i Fredericia. Madsby Cup er Danmarks største pige stævne. Pigerne mødte glade og forventningsfulde op ved færgeterminalen fredag d. 31. maj. Her mødte vi pigerne fra RIK. Fredag eftermiddag var vi på skolen i Fredericia og fredag aften var vi med til indmarch, sammen med 153 andre klubber. Vi havde to hold med, både U10 og U11. 16 ud af vores 20 U10 og U12 spillere var med på turen. De fire som ikke var med, var ude at rejse. Så rigtigt flot med så mange piger med på turene.

Endelig blev det lørdag, vi var klar til kamp. Pigerne var meget spændte. Nok også fordi sidst vi var på fodboldrejse, tabte pigerne alle kampene stort.

U10 pigerne

Første kamp var mod det lokale hold fra Erritsø. Efter en meget lige kamp og god kamp, tabte vi 2-0. Kampen viste pigerne at vi sagtens kunne være med.

Næste kamp mod FC Bella. Efter en igen meget lige 1. halvleg, åbnede Svaneke pigerne pludselig målkontoen og da vi først kom i gang blev vi ved. Vi vandt kampen 4-0. Dejligt med en sejr.

Næste kamp var mod en af danmarks største klubber. Efter vores forrige sejre, gik pigerne godt til den. Men modstanderne var altså bare mere boldsikre end os, og vi kunne se at vi stadig har meget at lære. Vi tabte kampe 4-0, men det var efter flot fight og spil.

Vi burde så om søndagen spille mod 3’er fra de andre puljer. Men grundet at vi skulle med bussen hjemad søndag eftermiddag, blev vi rykket op i en pulje med hold som var blevet 2’er i deres pulje. Her skulle vi møde Brøndby og Vejle. Kampen mod Brøndby, var nok pigernes bedste kamp. Pigerne spillede så flot, kæmpede og fightede det bedste de havde lært. Vi tabte kampe 4-0, men fik meget ros af Brøndby træneren efter kampen.

Sidste kamp mod Vejle, var vi trætte og mod de boldsikre og dygtige Vejle piger, fik vi en over nakken, vi tabte kampen 8-0. Det var dog hurtigt glemt for Viggas, bedsteforældre gav is.

U11 pigerne

Her skulle vi spille 8-mands fodbold. Det har vi ikke prøvet i nogle træningskampe mod RIK og Åkirkeby. Hold da op banen var stor, og den var større end da vi havde spillet træningskampe. Første kamp var mod Vejle. Pigerne lagde flot ud og havde flere gode chancer for at score. Desværre var heldet ikke helt med os og de var dygtige. Vi tabte kampen 8-0. Vi lærte dog en masse om at spille bolde til hinanden og hvor meget der skal løbes. Næste kamp mod FC Internationale Berlin. Et hold fra Tyskland, vildt. Pigerne var virkeligt opsatte og spillede vildt flot. Vi vandt kampen 3-0, og vi kunne faktisk havde vundet større, men deres målmand var virkeligt dygtigt. Da der kun var tre hold med i vores pulje, skulle vi spille en playoff kamp om at komme med i medalje slutspillet. Vi skulle møde Brøndby, som havde vundet deres pulje. Dagen før havde vi set en af Brøndby spillere jonglere og bla. lavede “jorden rundt”. Vi havde ret meget respekt for dem. Vi startede rigtigt godt og havde flere gode chancer for at score. Men ind ville bolde desværre ikke, og vi tabte efter en flot kamp 6-0. Pigerne var glade efter kampen og synes ikke vi var så langt efter Brøndby. Om søndage skulle vi spille mod to hold som var blevet 2’er i deres pulje. Første kamp mod Albertslund. Efter en meget lige 1. halvleg, var vi bagud 1-0. I 2. halvleg havde vi næsten alt spillet, og mange chancer. Det lykkes os at score til sidst i kampen, så kampen blev 1-1. Det var virkeligt en flot kamp. Dagens sidst kamp var mod Sundby. Dem mødte vi også til Kronborg cup. Her tabte vi 12-0. Vi var opsatte på at gøre det bedre. Vi kom dog uheldigt fra start, og de scorede på deres tre første chancer. Pigerne blev dog ved med at kæmpe, selv om vi var godt trætte. Kampen blev 8-0, men med lidt mere medgang, kunne vi havde spillet lidt mere op med dem.

Efter kampene fik pigerne velfortjente medaljer og vores kamp sang blev sunget i mikrofon over hele anlægget.

Turen hjem fra Fredericia var med en flok stolte, men også temmelig trætte piger.

På turen fik jeg mange spørgsmål, bla. om vi skulle med igen til næste år.

Tak for ture til RIK, det var vildt hyggeligt at få denne fodboldoplevelse sammen med jer. Tak til pigerne fra Svaneke, de 4 forældre der var med til turen og til assistenttræner Luna. Du gør det fantastisk Luna og dejligt at se hvor glade pigerne er for dig.