RIK piger på besøg i Svaneke

27. april 2019 kl. 22:18

Svaneke havde idag besøg af RIKs U10/U12 piger. Der var planlagt træningskampe samt spisning og hygge i cafeteriaet.

For at se så har pigerne haft en hyggelig dag med hinanden.

Træningskampene er en del af klubbernes forberedelser til deres fælles fodboldtur til Madsby Cup i Fredericia, der løber af stablen den 31. maj til 2. juni.

RIKs træner Pernille spurgte om Svaneke ikke havde lyst til at rejse med RIK pigerne, og det kunne træner Allan ikke sige nej til.

Svaneke stiller med et U10 hold der skal spille 5-mands, samt et U11 hold der spiller 8-mands.

Venskabet mellem RIK og Svaneke er kommet af at DBU Bornholm har søsat et projekt(NSV), for at udvikle spillere samt trænere. De to klubber har næsten som de eneste klubber på pigesiden deltaget, og har der igennem lært hinanden godt at kende.